De 3 meest gemaakte fouten bij een Gratis Weggever, waardoor je nu nog klanten misloopt.
Alleen een leuke giveaway zet nog geen zoden aan de dijk. Het valt me op dat veel ondernemers hier nog kansen (en dus nieuwe klanten) laten liggen en wie weet jij ook wel ????. Als je hem strategisch in gaat zetten, dan levert dit je structureel nieuwe klanten en omzet op ????.
1. Je Gratis weggever is te informatief. Je wil mensen overtuigen van jouw kennis en daardoor bombardeer je ze met feiten. Resultaat: overweldigde klanten. Vertel ze in eerste instantie WAAROM ze iets zouden moeten weten. Wat levert deze kennis hen op? Dan trigger je je klant wél om actie te ondernemen.
Ik had je in deze post direct tips kunnen geven, maar ik begin met het benoemen van een probleem (je loopt klanten mis) en vervolgens noem ik het verlangen (nieuwe klanten en omzet) en daarna vertel ik je pas HOE je dit dan gaat doen. Dit willen onze hersenen eerst horen voor we daadwerkelijk iets gaan doen met tips.
2. De weggever is onpersoonlijk. Mensen kopen van vrienden en niet van vreemden. Het is daarom belangrijk dat je het in je weggever niet alleen hebt over jouw diensten, maar ook over jou! Wie ben jij? Hoe zie je eruit? (Gebruik foto’s ????) Waarom doe je wat je doet? Wat is jouw visie op je vak?
3. Je weggever heeft een open einde. Je maakt je weggever met een bepaald doel, namelijk om je potentiële klanten “hongerig” te maken naar meer van jouw diensten. Dus heb je je klant he-le-maal lekker gemaakt met jouw weggever, biedt ze dan ook een logisch vervolg aan. Je kan bijvoorbeeld een Gratis Adviesgesprek aanbieden, waarin jij je klant alvast een paar goede tips kan geven, kunt kijken of er een match is en vervolgens je betaalde aanbod kunt doen.
Stop met aanrommelen en begin met het krijgen van klanten ????. Alleen deze week nog 250 euro korting op Meer Klanten Aantrekken!