In deze blog ontdek je hoe je je premium aanbod verkoopt. Zelfs als je nu nog regelmatig te horen krijgt dat je “te duur” bent en je klanten vervolgens in de Bermuda- driehoek verdwijnen ;).

En misschien brengt dit je wel aan het twijfelen en denk je “wie gaat dit betalen?”.

Maar hoe vaak komt het niet voor dat ze een week later ineens wel de nieuwste iphone kunnen betalen, een vakantie van 5k boeken of nog erger… ze kopen bij je concurrent, die misschien zelfs wel het dubbele vraagt.

Het probleem is niet dat je te duur bent. Het probleem is dat je je meerwaarde niet goed overbrengt.

Want laten we eerlijk zijn: een Premium aanbod van 3k-25k verkoop je niet met een “klik hier”- knop of een kortingstrucje. 

Je klant wil voelen dat de investering méér oplevert dan dat het kost. En nóg belangrijker: dat níét investeren eigenlijk duurder is. In tijd, energie en geld.

Dat moment waarop dat kwartje valt, noem ik de waardeomslag

En er zijn twee manieren om die waardeomslag te creëren, zodat je je premium aanbod verkoopt. En in deze blog ga ik ze met je delen.

Route 1: Zo verkoop je in 4 weken je premium aanbod

Wat ik vaak zie gebeuren is dat ondernemers eerst nog weken (of maanden…) achter de schermen hun aanbod aan het finetunen zijn. “Eerst nog dit… en dan pas…” ben je er klaar voor om een premium aanbod te verkopen.

Misschien denk je dat je eerst nog:

  • Meer volgers nodig hebt.
  • Meer autoriteitspositie moet krijgen.
  • Nog betere reviews moet verzamelen.
  • Je je aanbod nog beter wil maken, want je wil wel écht met iets goeds komen.

Ze bedenken vanalles om het verkopen van een premium aanbod uit te stellen, voordat het gerechtvaardigd is om die hogere prijs te vragen.

Maar terwijl jij aan het uitstellen, twijfelen en perfectioneren bent, helpt iemand anders je premium klanten.

Want ze staan letterlijk te springen om jouw hulp.

Wist je dat 10-20% van jouw volgers liever méér betaalt om betere hulp van je te krijgen?

  • Zo zijn er altijd mensen die economy class vliegen, maar ook altijd mensen die liever businessclass vliegen.
  • Mensen die een appartement kopen, maar ook mensen die een miljoenenvilla kopen.
  • Mensen die make-up bij de kruidvat kopen, maar ook mensen die make-up van Charlotte Tilbury kopen.

Het probleem is dus niet dat er niemand is die bereid is om dit te betalen. Het probleem is dat je nog geen premium aanbod aanbiedt.

Let’s fix it!

Hoe kom je aan klanten voor je premium aanbod?

De eerste manier die ik hiervoor toepas is de Lazy Lead Strategie. Hiermee heb je binnen 2 weken de eerste mensen in je DM die nieuwsgierig naar jou toekomen. Geen geforceerde DM’s van jouw kant. Geen koude acquisitie. Ze zoeken JOU op.

Stap 1:
Je deelt hierbij content op de plaats waar jij op dit moment al zichtbaar bent voor klanten. Bijvoorbeeld via je mailinglijst, Instagram of Linkedin.

Dit is niet zomaar content, zoals de koffie die je vanochtend gezet hebt of een lading met tips (want het delen van tips is niet genoeg om klanten mee aan te trekken).

Je schrijft posts, waarmee je precies díe klanten aantrekt, die bereid en in staat zijn om een hogere investering te doen.

Stap 2:
Aan het einde van deze mails, posts of stories vraag je ze om een vragenlijst in te vullen, zodat je hiermee inzicht krijgt in de problemen en behoeftes van jouw doelgroep.

In plaats van dat je eeuwig blijft gissen en uitstellen achter de schermen, vraag je het je potentiële klanten zelf! Zodat je hier daarna slim op in kan spelen met jouw aanbod.

Op deze manier weet je zeker dat je een Bestseller Premium aanbod gaat maken en verkopen.

Stap 3:
Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de verkennende vragenlijst invullen, kan je hiervoor een cadeautje verloten onder de mensen die de vragenlijst voor je invullen. Zoals bijvoorbeeld een gratis ebook of een 1:1 sessie met jou.

Stap 4.
Als je dit goed aanpakt, dan zal je zien dat je hiermee niet alleen inzicht krijgt in wat de problemen en behoeftes zijn van je doelgroep. Maar dat je ook weet WIE je warme leads zijn. Want zij hebben met het invullen van de vragenlijst “hun hand opgestoken”. 

Want ze vullen natuurlijk niet voor niets de vragenlijst in. Dat is al meteen het bewijs dat er een probleem of behoefte is bij ze.

En dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat jij zegt “bedankt voor je antwoorden” en het daarbij laat. Dan gooi je in feite de voordeur voor hun neus dicht.

Dit is hoe ik dit aanpak:

Ik zorg voor slimme vragen, die op een dusdanige manier geformuleerd zijn, dat deze leads aan het einde van de vragenlijst gloeiendheet zijn en JOU vervolgens vragen naar je aanbod.

Op deze manier heb je dus super Lazy nieuwe leads aangetrokken.

De Lazy Lead strategie is vooral geschikt als je net begint met het maken en verkopen van je premium aanbod.

Lees hier meer over mijn programma “Hefboom aanbod” als je de Lazy Lead Strategie wil inzetten.

Stap 5.
Op dat moment kan je ze via een DM of mail uitnodigen voor een gesprek. Ik gebruik hiervoor de 25k Backstage Selling Methode.

Stap 6.
In het gesprek creëer je vervolgens de genoemde “waardeomslag”. Ik doe dat zelf met de Van Vonk naar JA- methode. Hiermee zegt 80% van de mensen die ik spreek “JA” op mijn Premium aanbod.

👉 Je hoeft niks te pushen.
👉 Je hebt geen salespagina of funnel nodig.
👉 Alles wat je nodig hebt, is een echt gesprek en de juiste vragen stellen.

Dit is ook hoe ik zelf al jarenlang mijn Premium aanbod van 5, 10 en 25k verkoop. En geloof me: het werkt als een trein.

Route 2: Zo verkoop je je premium aanbod. Zonder Salescalls.

Er zijn natuurlijk altijd meerdere wegen die naar rome leiden. En daarmee komen we op de 2e route om je premium aanbod te verkopen.

Over het algemeen is iedereen in eerste instantie sceptisch om een hogere investering te doen. Je potentiële klant wordt namelijk niet wakker met “Yes, waar kan ik mijn 10k kwijt?”.

Dus als je bijvoorbeeld alleen content deelt op social media, dan heeft het grootste deel van je doelgroep meestal langere tijd nodig voordat ze genoeg vertrouwen hebben om uit zichzelf een gesprek bij je aan te vragen.

Toch is er een manier, die ervoor te zorgt dat ze sneller overtuigd zijn en dus je premium aanbod willen kopen…

In plaats van dat je direct de hele chocoladereep door hun strot probeert te duwen: 

Geef ze een klein stukje.

En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik 1 stukje chocolade eet, dan wil ik daarna altijd de hele reep ;). Zeker als het met hazelnoten is!

En zo werkt het bij jouw klanten ook.

Biedt ze eerst iets kleins aan, zoals bijvoorbeeld een online cursus of online product, waarmee ze kunnen “proeven” aan jouw expertise, hongerig worden naar meer en vervolgens je premium aanbod kopen.

Ook dit hoeft geen 5-jarenplan te zijn om uit te denken en te ontwikkelen. Met The 24-hour offer Hack laat ik je zelfs zien hoe je binnen 1 dag een instap aanbod bedenkt en verkoopt en zo een automatische klantenstroom krijgt van premium klanten.

Valkuilen

Tegelijkertijd zijn er ook veel valkuilen bij een instap aanbod, waardoor ik in de praktijk bij mijn klanten regelmatig zie dat klanten toch niet (genoeg) doorstromen naar het premium aanbod. 

Bij een lage prijs is er namelijk meestal ook maar een laag commitment om met hun probleem aan de slag te gaan.

Want if you pay, you pay attention.

Daarom help ik mijn klanten om een Binge Cursus te maken, waarbij je klant in een korte tijd zélf resultaat uit jouw aanbod haalt (dus zonder dat jij hiervoor nodig bent). 

Dat zorgt er namelijk voor dat iemand instant je meerwaarde voelt. Zo worden ze hongerig naar meer en stromen ze uit zichzelf door naar je premium aanbod.

Met het toevoegen van een Binge cursus heb je niet alleen een tweede inkomstenstroom, die bovendien schaalbaar is onafhankelijk van je tijd. 

Je krijg hiermee ook een grote vijver aan warme leads, die al overtuigd zijn van jouw waarde. 

En vanuit hier is er altijd genoeg aanvoer van premium klanten. Zonder te hoeven overtuigen of trekken aan ijskoude mensen die je nog helemaal niet kennen.

Conclusie:

Dus: hoe verkoop je een Premium aanbod? Dit zijn twee bewezen strategieën, die ik hiervoor gebruik:

  1. Lazy Lead Strategie + Verkoopgesprek → persoonlijk, verbindend en snel. Vooral in het tijdperk van AI en schaarse aandacht is dit de snelste route als je begint met het maken en verkopen van je Premium aanbod.
  2. Binge Cursussen → schaalbaar zonder dat jij hiervoor nodig bent. Deze strategie geeft je een extra inkomstenstroom en klanten die uit zichzelf doorstromen naar je premium aanbod. Dit past het beste als je je premium aanbod al verkoopt en op grotere schaal wil gaan verkopen.

Wil je beginnen met het maken en verkopen van een Premium aanbod?

Download dan hieronder de Gratis Hefboom Aanbod checklist, waarin ik mijn 11 geheimen met je deel om een premium aanbod te maken en verkopen, waarvoor je durft te gaan staan.

download gratis checklist

Ontdek mijn 11 geheimen om een premium aanbod te maken en verkopen.

Ontdek mijn 11 geheimen om een premium aanbod te maken en verkopen.

download gratis checklist

DOWNLOAD GRATIS CHECKLIST

PopulaIrE blogs